25 Nisan 2009

İkinci durağımız Firenze (Floransa)


İkinci durağımız Firenze yani Floransa’ydı. Venedikten bindiğimiz hızlı tren 3 saat sonra Floransa’ya vardı. Floransa’ya vardığımızda yaptığımız ilk iş rezervasyon yaptırdığımız şirkete gittik. Meğerse kalacağımız yer 6 kişinin kalabileceği 2 katlı bir evmiş. Eve yerleştikten sonra aç olduğumuzu fark ettik ve evi ararken gördüğümüz dönercilerden birine girdik.Oradaki dönercilerin hepsi eti Türk bir firmadan alıyormuş. O gün dahada bişi yapmadık eve gidip dinlendik. Ertesi sabah şehir gezisine başladık. İlk gittiğimiz yer Pante Vecchio (Eski Köprü). Burası çok ilginç bir köprü çünkü köprünün üstünde evler ve mağazalar (nerdeyse hepsi kuyumcu). Sonraki gittiğimiz yer Palazzo Pitti (Pitti Palace). Burası bir çok galeriye ev sahipliği yapmakta. Biz Galeria del Costume bölümüne girdik. Sonrasında sarayın bahçesine çıktık. Çok güzel ve büyük bir bahçesi varmış. Sonra gittiğimiz yer ise Palazzo Vecchio (Vecchio Palace). Burada hiçbir şey yoktu. Ancak çevresi eğlenceli ve kalabalıktı. İnsandan heykeller, ressamlar, ‘ free hugs, free kiss’ yazılı kağıtlar taşıyan kızlar vardı. Herkese sarılmaya çalışıyorlardı. Bunu neden yaptıkları konusunda en ufak bir fikrimiz yoktu. Son olarakta bir ibadethane olan Floransa Katedraline gittik. Sonra diyemicem çünkü o gün başka bişi yapmadık. Ertesi gün gezilcek tek yer Floransa’ya 1 saat uzaklıkta olan meşhur Pisa Kulesi’ydi. Ben ve iki arkadaş dışındaki 3 arkadaş gittiler. Bizde dedik napalım. Dolaşalım sokaklarda diye düşündük ve başladık dolaşmaya. Bir yerde dondurma yedik. Ne dondurma ama kol gibi bişiydi külahı. 10 euroydu tabi.. Bitirmek bayağa uzun sürdü. Dondurma çok büyük olduğu için oturarak yiyelim dedik ve bi adamın yattığı taş bir banka oturduk. Biz dondurmamızı yerken öncü ambulans yani küçük ambulans geldi adamın yanına. Biz de sonradan öğrendik ki adam kalp krizi geçiriyomuş. Bizde rahat rahat dondurma yiyoz. Kendimi çok kötü hissettim adam yanımda kalp krizi geçiriyor bense yanında dondurma yiyom. Hemen kalktık tabi. O akşam Milano biletini aldık. Bilet 40 euroydu. O günüde ölece kapattık. Bir sonraki ve son durak Milano… Öncesinde kısa bir Pisa gezisi var….

22 Nisan 2009

..İtalya gezimizin ilk durağı Venezia (Venedik)…


7 Nisan sabahı ilk defa schengeni kullandım. 5 arkadaşla (2 İranlı, 1 Türk, 1 Arap, 1 Çinli) İtalya’ya gittik. Avrupa içinde Wizzair diye ucuz uçuşları olan bir havayolu şirketi var onu kullandık. İlk durağımız Venedik'ti. Ama uçağımız Venedik’e 45dk mesafedeki Treviso’ya indi. Oradan otobüsle Venedik’e geçtik. Sonra kalacağımız yere yani bizim çinli arkadaşın ayarladığı hostel daha doğrusu bir eve gittik. Odada 3 ranza vardı. Arkadaş önce geceliği 25€ desede bizim baskıya dayanamadı ve 8€’ya indirttik. Yerleştikten sonra aç olduğumuz için attık kendimizi dışarı attık. Sokaklardan, kanallardan geçtik yemek yiyebileceğimiz bütçemize uygun bir yer aradık. Uzun aramalar sonunda güzel ve uygun bir yer bulduk. Bulduk dediysem de çok ucuz bir yer değildi. En az ben ödediysem de cebimden 13€ çıktı. Ne mi yedim? Spagetti yedim, yanında da kola içtim. Bunlar 10€ tutuyordu. Fişte birde 18€ yazıyordu ne diye sorduk. Garsonda "kişi başı 3€ servis ve garson ücreti alıyoruz" dedi. Kısacası sen vermek istemesen de zorla bahşiş alıyorlar. Allahtan her restaurantta böle bişi yok. O akşam bir şey yapmadık. Venedik’i gezmeye ertesi gün başladık. Sabah bir kahvaltı yaptık, görseniz yemek yiyonuz. Pilav, yosun çorbası ve birsürü acayip şeyler. Yemedik tabi biz Türk arkadaşla. Neyse kahvaltıdan sonra çıktık dışarı. Sokaklarda dolaşmaya başladık. Zaten kanal dışında görülecek birkaç tane kilise var. Ama şehir hoş tabi. Özellikle akşamları çok güzel oluyor… Akşamüzeri ertesi gün gideceğimiz şehir Firenze yani Floransa’ya tren bileti almak için istasyona gittik. Ama bilet fiyatlarını görünce öylece kaldık. 40€ dedi gişedeki kadın bide 2.sınıf yerler bu fiyatmış. Başka çaremiz olmadığı için aldık. Sonra kayık kiralayamadığımız için ulaşım araçları olan teknelere bindik. Kanallardan geçerek meşhur cam eserlerin olduğu Murano adasına gittik. Çok güzel cam eserler vardı… O akşamda meşhur İtalyan pizzası yedik. Hakketten İtalyanların pizzası da, spagettiside çok güzelmiş. O günüde böylece bitirdik. Ama bildiğim bir şey var ki o da ülke çok pahalı… Misal bir kutu kola 2-3€, su aynı şekilde… Fazlada bişi demeye gerek yok sanırım. Venedik kısmı böylece son buluyor… Sonraki durağımız Floransa…
Venedik fotoğraflarım için tıklayın...