..İtalya gezimizin ilk durağı Venezia (Venedik)…


7 Nisan sabahı ilk defa schengeni kullandım. 5 arkadaşla (2 İranlı, 1 Türk, 1 Arap, 1 Çinli) İtalya’ya gittik. Avrupa içinde Wizzair diye ucuz uçuşları olan bir havayolu şirketi var onu kullandık. İlk durağımız Venedik'ti. Ama uçağımız Venedik’e 45dk mesafedeki Treviso’ya indi. Oradan otobüsle Venedik’e geçtik. Sonra kalacağımız yere yani bizim çinli arkadaşın ayarladığı hostel daha doğrusu bir eve gittik. Odada 3 ranza vardı. Arkadaş önce geceliği 25€ desede bizim baskıya dayanamadı ve 8€’ya indirttik. Yerleştikten sonra aç olduğumuz için attık kendimizi dışarı attık. Sokaklardan, kanallardan geçtik yemek yiyebileceğimiz bütçemize uygun bir yer aradık. Uzun aramalar sonunda güzel ve uygun bir yer bulduk. Bulduk dediysem de çok ucuz bir yer değildi. En az ben ödediysem de cebimden 13€ çıktı. Ne mi yedim? Spagetti yedim, yanında da kola içtim. Bunlar 10€ tutuyordu. Fişte birde 18€ yazıyordu ne diye sorduk. Garsonda "kişi başı 3€ servis ve garson ücreti alıyoruz" dedi. Kısacası sen vermek istemesen de zorla bahşiş alıyorlar. Allahtan her restaurantta böle bişi yok. O akşam bir şey yapmadık. Venedik’i gezmeye ertesi gün başladık. Sabah bir kahvaltı yaptık, görseniz yemek yiyonuz. Pilav, yosun çorbası ve birsürü acayip şeyler. Yemedik tabi biz Türk arkadaşla. Neyse kahvaltıdan sonra çıktık dışarı. Sokaklarda dolaşmaya başladık. Zaten kanal dışında görülecek birkaç tane kilise var. Ama şehir hoş tabi. Özellikle akşamları çok güzel oluyor… Akşamüzeri ertesi gün gideceğimiz şehir Firenze yani Floransa’ya tren bileti almak için istasyona gittik. Ama bilet fiyatlarını görünce öylece kaldık. 40€ dedi gişedeki kadın bide 2.sınıf yerler bu fiyatmış. Başka çaremiz olmadığı için aldık. Sonra kayık kiralayamadığımız için ulaşım araçları olan teknelere bindik. Kanallardan geçerek meşhur cam eserlerin olduğu Murano adasına gittik. Çok güzel cam eserler vardı… O akşamda meşhur İtalyan pizzası yedik. Hakketten İtalyanların pizzası da, spagettiside çok güzelmiş. O günüde böylece bitirdik. Ama bildiğim bir şey var ki o da ülke çok pahalı… Misal bir kutu kola 2-3€, su aynı şekilde… Fazlada bişi demeye gerek yok sanırım. Venedik kısmı böylece son buluyor… Sonraki durağımız Floransa…
Venedik fotoğraflarım için tıklayın...

Yorumlar

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

Popüler Yayınlar